درمان آسم بدون عوارض جانبی؛ با بره موم


 


درمان آسم با بره موم گرچه هنوز به صورت کامل اثبات نشده است، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این ماده حداقل برای کاهش علائم بیماری آسم مفید است.

این روزها مشکلات تنفسی، تنگی نفس، آسم و مشکلات ریه از جمله بیماری هایی هستند که بدون شک ممکن است عاملی برای بروز بیماری های سخت تر مثل کرونا یا آنفولانزا باشند. علاوه بر این، بیماری های ویروسی حمله کننده به ریه، خود عاملی برای بروز آسم یا دیگر بیماری های دستگاه تنفسی هستند. بیماری هایی که هنوز میزان نفوذ ان به انسان حتی پس از طی شدن دوره درمان آن مشخص نیست.

درمان آسم یا حداقل کاهش عوارض ناشی از بروز این بیماری، یکی از دغدغه های طبیبان طب سنتی و محققان علوم تجربی است. بیمارانی که با آسم مواجه هستند بدون برخی داروها توان نفس کشیدن برایشان سخت بوده و هر لحظه آزار بیشتری از بیماری خود می بینند. به همین علت است که باید برای برطرف کرن این بیماری چاره ای اندیشید!

درمان های طبیعی و شیمیایی زیادی برای درمان آسم یا کاهش علائم و عوارض آن وجود دارد. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. به همین علت، باید در هنگام انتخاب روش درمان دقت لازم را به کار ببرید. بره موم یکی از مواد تاثیرگذار بر روی آسم است که در سال های اخیر تحقیقات زیادی برای پی بردن به اثرگذاری این ماده در درمان آسم شده است.

بره موم به دلیل خواص درونی خود و ویژگی هایی که با مصرف خوراکی این ماده بروز پیدا می کند، اثرگذاری خوبی بر روی بیماری آسم دارد. بسیاری از مبتلایان به آسم اظهار کرده اند که با مصرف بره موم و عسل بره موم، تغییرات محسوسی در روند بهبودی خود مشاهده کرده اند که تا پیش از مصرف بره موم این تغییرات قابل لمس نبود.

؛؛  در این مطلب تلاش شده تا به صورت خلاصه به نکاتی در مورد اثرگذاری بره موم بر روی بیماری آسم پرداخته شود. با شناخت بیشتر خواص بره موم برای کاهش علائم آسم و درمان این بیماری، به نظر می رسد افراد بیشتری بتوانند به رویای درمان شدن بیماری خود نزدیک شوند.

بره موم چطور به درمان آسم کمک می کند؟
شاید این ادعا که بره موم به طور قطع می تواند به درمان بره موم کمک کند، ادعای غیرواقعی به نظر برسد. هرچند تحقیقات در این زمینه در حال پیگیری است و به نظر می رسد در سال های آتی شاهد نتایج دلچسبی از این تحقیقات برای درمان آسم باشیم. با این حال، می توانیم ادعا کنیم که مصرف بره موم کمک می کند تا علائم آزار دهنده بره موم تا حد قابل قبولی تسکین داده شود. این خبر خوبی برای بیماران مبتلا به آسم است.دلایل مختلفی برای اثرگذاری بره موم بر روی بیماری آسم وجود دارد. بسیاری از این دلایل، خواص ذاتی بره موم هستند که برای درمان دیگر بیماری ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

کاهش التهاب مجاری تنفسی با بره موم
یکی از مهمترین ویژگی های بره موم، خاصیت ضدالتهابی آن است. همین خاصیت خود عاملی برای درمان بسیاری از بیماری ها می شود. مصرف خوراکی بره موم می تواند به کاهش التهاب مجاری تنفسی و ریه انسان کمک کند. این ویژگی کمک می کند تا نفس تنگی در فرد مبتلا به آسم کاهش پیدا کرده و انسداد مجاری تنفسی کمتر شود. این خاصیت بره موم هم در نمونه های موش آزمایشگاهی و هم در نمونه های انسانی مشاهده شده است.

کاهش حساسیت و آلرژی با بره موم
یکی از دلایل بروز حمله های آسم به افراد مبتلا، ایجاد حساسیت به ویژه در فصول مختلف سال است. آلرژی ممکن است حال افرادی که به بیماری آسم مبتلا هستند را بدتر کند. بره موم در این زمینه نیز می تواند به کمک بیاید. بره موم یک ماده ضدآلرژی است که هم برای پیشگیری از بروز حساسیت و هم برای درمان و کاهش علائم حساسیت مورد استفاده قرار می گیرد. با مصرف صحیح بره موم می توانید از بروز آلرژی جلوگیری کرده و در نتیجه حمله های آسمی را متوقف کنید.

خواص آنتی اکسیدان بره موم کمک کننده است
تحقیقاتی در مصر نشان می دهد که مواد آنتی اکسیدان ممکن است به بهبود علائم آسم کمک کنند. در واقع این تحقیقات بیانگر آن است که مواد آنتی اکسیدان به جولان رادیکال های آزاد پایان داده و در نتیجه از بروز حمله های آسم جلوگیری به عمل می آورند. بره موم نیز همانند عسل طبیعی یکی از مواد طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان است. به همین علت بره موم نیز به عنوان یک ماده موثر در درمان آسم به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

تقویت سیستم مغز و اعصاب فرد مبتلا به آسم
شاید برایتان جالب باشد که برخی از تحقیقات، علت قرارگیری بره موم در رژیم غذایی افراد مبتلا به آسم را، تقویت مغز و اعصاب آن ها می داند. علت این است که افراد مبتلا به آسم عموما روحیه خود را از دست داده و از بیماری خود خسته می شوند. بسیاری از این افراد ممکن است به افسردگی هم مبتلا شوند. این در حالی است که مصرف بره موم می تواند گزینه ای مناسب برای تقویت نشاط روحی فرد شده و او را از بند تفکرات بیهوده خارج کند. این یک موضوع جدی است که بسیاری از مطالعات در این زمینه جریان دارد. البته به جز بره موم، برخی دیگر از مواد طبیعی مثل ژل رویال و عسل نیز در این زمینه می توانند مفید باشند.

چطور از بره موم برای درمان آسم استفاده کنیم؟ 
یکی از بهترین راهکارها برای استفاده از بره موم استفاده از این ماده به همراه عسل طبیعی است. اگر مشکلی با طعم ناخوشایند عسل بره موم ندارید، می توانید از این ماده ترکیبی برای خواص بر موم به منظور درمان آسم استفاده کنید.البته بسیاری از افراد علاقه ای به چشیدن طعم بره موم ندارند. برای این افراد بهترین گزینه، استفاده از شربت عسل به همراه کپسول بره موم است. حتما کپسول را با شربت عسل میل کنید تا خواص این دو ماده همزمان برای درمان آسم موثر شود

فراموش نکنید که مصرف منظم و ادامه دار بره موم است که می تواند برای درمان آسم مفید باشد. در غیر این صورت نمی توانید به درمان بیماری خود امیدوار باشید.


سخن آخر !
درمان آسم با بره موم گرچه هنوز به صورت کامل اثبات نشده است، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این ماده حداقل برای کاهش علائم بیماری آسم مفید است. این موضوع یعنی اگر به اسم مبتلا هستید می توانید بره موم را نیز به دستور غذایی خود اضافه کنید تا اثرات آن را ببینید. البته در این زمینه بهتر است حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید